شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بزرگان ارز دیجیتال

۴ بازديد
جالب اینجاست که بدونین بزرگان ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها اظهار نظر می کنند و معامله گران و سرمایه گذاران بازار روی حرف اون ها حساب باز می کنند و بر اساس نظرات اون ها به خرید و فروش مشغول میشن که همین موضوع باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال نوسان داشته باشن. به همین دلیل، افراد تاثیرگذار در ارز دیجیتال یکی دیگه از عواملی محسوب میشن که بر نرخ ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی می ذارن و دنبال کردن اون ها می تونه سودده باشه.

•    ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)

یکی از افراد تاثیرگذار در ارز دیجیتال، شخصی به اسم ویتالیک بوترین یا Vitalik Buterin هست. بهتره بدونین ویتالیک بوترین بعد از راه اندازی ارز دیجیتال اتریوم مشهور شد. بوترین یه ادم شگفت انگیز هست. اون در سن 7 سالگی اولین بازی کامپیوتری رو با استفاده از ماکروهای Excel نوشت و در 10 سالگی نیز با یادگیری زبان برنامه نویسی C++ شروع به توسعه بازی کرد. ویتالیک بوترین در سال 2011 با بلاک چین اشنا شد و در دو سال آینده در مورد مشکلات بیت کوین مطالعه و تحقیق انجام داد.

•    چانگ پنگ ژائو(Changpeng Zhao)

یکی دیگه از بزرگان ارز دیجیتال، چانگ پنگ ژائو(Changpeng Zhao) هست که یه فرد چینی کانادایی و موسس و مدیر عامل صرافی بایننس هست که با اسم مستعار CZ نیز شناخته میشه. این شخش در بازار ارزهای دیجیتال حضور فعال داره و صفحه توییتر اون بیشتر از 3 میلیون دنبال کننده داره. ژائو یکی از ثروتمندترین افراد حوزه کریپتوکارنسی هست که بر اساس برآورد مجله فوربس حدود 2.1 میلیادر دلار ثروت داره. همچنین این شخص یکی از بهترین تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال هست که در ابتدا در بورس نیویورک و سپس در بخش معاملاتی شرکت بلومبرگ فعالیت داشت.

پیشنیازهای ورود به بازار ارز دیجیتال

۰ بازديد

موفقیت در بازار ارز دیجیتال هیچ وقت اتفاقی و شانسی به دست نمیاد و اگه شما دقت کافی در این باره نداشته باشین، نمی تونین خودتون رو جزو افراد برنده در این بازار معرفی کنین. خیلی مهمه که شما از همون ابتدا شرایط خیلی خوبی رو برای معاملات خودتون در نظر بگیرین و پیشنیازهای اولیه لازم برای موفقیت در این بازار رو بدونین و برای خودتون تهیه کنین. صرف اینکه شما یه سرمایه اولیه آماده کرده و اون رو وارد بازار ارز دیجیتال کنین به هیچ وقت وجه نمی تونه تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی پیشنیازهای ورود به بازار ارز دیجیتال بپردازیم.

  • آشنا شدن با بازار ارز دیجیتال

خیلی مهمه که شما در اولین قدم شناخت کافی نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده و با توجه به ماهیت این بازار و البته شخصیت خودتون در فرایند سرمایه گذاری برای ورود یا عدم ورود به این بازار تصمیم بگیرین. بله درست شنیدین! در قدم اول شما باید ببینین که آیا اصلا ورود به بازار ارز دیجیتال برای شما مناسب هست و شما از نظر شخصیتی شرایط انجام معامله در این بازار رو دارین یا نه؟!

  • آشنایی با روش های سرمایه گذاری

یکی دیگه از پیشنیازهای ورود به بازار ارز دیجیتال، آشنا شدن با روش های مختلف سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی هست. شما می تونین با انتخاب یه روش سرمایه گذاری مناسب سرمایه گذاری مطمئنی رو برای خودتون در بازار رقم بزنین و حتی از روش های مختلف سرمایه گذاری در این بازار استفاده کنین. روش های زیادی وجود داره که می تونین با استفاده از اون ها سرمایه گذاری کنین. از جمله از این روش ها می تونیم به معاملات روزانه، بلند مدت، استیکینگ، ایردراپ، استخراج ارز دیجیتال و... اشاره کنیم.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

۰ بازديد
این مقاله در مورد آموزش کسب درامد از ارزهای دیجیتال بوده و قصد داریم 6 روش کسب درامد از ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. در حقیقت زمانی که فناوری بلاکچین متولد شد، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که روزی این فناوری و ارز های دیجیتالش در کانون توجهات قرار بگیرن. شش، هفت سال قبل ارز های دیجیتال قیمت نه چندان زیادی داشتن و کسانی که در این حوزه سرمایه گذاری می کردن، معمولا توسط اطرافیان سرزنش میشدن و بهشون می گفتن که پولت رو به باد دادی و این چیزا آینده ای ندارن. امروز اگر خوب به دور و اطرافمون نگاه کنیم، میبینیم اونایی که از چند سال قبل وارد بازار شدن، الان کلی سود کردن و ارزش سرمایه شون چند برابر شده و پیش بینی ها مبنی بر آینده دار نبودن ارز های دیجیتال کاملا برعکس از آب دراومد. با اینکه کسانی که از چند سال قبل اقدام به سرمایه گذاری کردن سود های بالایی داشتن ولی زمینه کسب درآمد و سود های خوب دراین بازار همچنان به قوت خودش باقی هستش. شما می تونید با آموزش ارز دیجیتال و یادگیری اصولی مبانی اون، همچنان در این بازار پرسود و جذاب درآمد دلاری کسب کنید. در این مقاله قصد داریم راه های کسب درآمد از ارز های دیجیتال رو شرح بدیم و توضیحاتی براتون ارائه بدیم.

مدیریت سرمایه

۰ بازديد

بهتره قبل از اینکه به آموزش مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم، اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا مقدمه ای باشه برای شروع مبحث جدید. ارزهای دیجیتال شکل دیجیتالی یا مجازی پول های رایج و واقعی هستن که به صورت دیجیتالی وجود دارن و شکل قابل لمس ندارن.

همچنین ارزهای دیجیتال به دلیل مجازی بودن، فقط در فضای اینترنت مورد استفاده و معامله قرار می گیرن و شما می تونین اون ها رو در صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنین و با داشتن اختلاف قیمت در خرید و فروش، سود زیادی به دست بیارین. نکته قابل توجه اینجاست که ارزهای دیجیتال با وجود شباهت های زیادی که با پول های رایج دارن، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث میشه تا ارزهای دیجیتال منحصر به فرد بشن.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

۱ بازديد
یکی از مباحث مهم مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با ساختار و نحوه عملکرد کیف پول هستش. با اینکه هر کدوم از ما حداقل یه کیف پول ارز دیجیتال رو روی گوشی مون نصب کردیم. ولی شاید بطور دقیق ساز و کار و مکانیزم عملکردش رو ندونیم. در ادامه به طور دقیق با یک کیف پول ارز دیجیتال شما رو آشنا می کنیم و خواهید دید که اساس کار یک کیف پول ارز دیجیتال چجوریه. تا اینجا باید این نکته رو در نظر گرفته باشین که یک کیف پول ارز دیجیتال هیچ پول فیزیکی رو داخل خودش نگهداری نمی کنه و اصلا خود ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارن و همونطور که از اسمش شون هم معلوم هست ارز هایی هستن که بصورت دیجیتالین و بر مبنای دانش ریاضیات و رمز نگاری تولید و ذخیره میشن. همه تراکنش ها و نقل و انتقالات رمز ارز ها در یک بستری با نام بلاکچین انجام میشه.
پس در مورد اینکه یک والت ارز دیجیتال چیست؟ اینطور میشه گفت که یک ولت ارز دیجیتال نرم افزار یا سخت افزاری هستش که کلیدهای عمومی و خصوصی رو برای کاربر تولید می کنه و تو خودش نگهداری می کنه. در داخل یک کیف پول ارز دیجیتال هیچ گونه ارزی وجود نداره، چیزی که هست کد هایی تحت عنوان کلید های عمومی و خصوصی که مالکیت یک کاربر بر مقدار مشخصی از ارز های موجود در شبکه بلاک چین رو تعیین می کنه. در واقع یک کیف پول ارز دیجیتال یک رابطی هستش بین خودمون و بلاکچین هایی که از طریق اونا خرید و فروش رمز ارز های مد نظر مون رو انجام می دیم. شما از طریق یک کیف پول ارز دیجیتال می تونین انواع ارزهای دیجیتال رو ارسال کنین یا دریافت کنین و رمز ارزهای مد نظر خودتون رو نگهداری کنین. 

قرارداد های هوشمند

۱ بازديد
به زبان ساده، قرارداد های هوشمند یا Smart contract ها؛ یک سری کد های نرم افزاری هستن که در صورت وقوع شرایطی خاص شروع به اجرا شدن می کنن و در صورت شروع به اجرا شدن، دیگه قابل توقف نیستن. یک قرارداد هوشمند در حال اجرا رو هیچکس حتی سازنده خود قرارداد هم نمی تونه متوقف کنه؛ از همین رو مفهومی به نام فسخ قرارداد نداریم. به عبارتی دیگر، یک قرارداد هوشمند پروتکلی برای تنظیم توافق بوده که با استفاده از اطلاعات مربوط به شرایط قرار داد، همه اقدامات پیش‌ بینی شده در اون رو به شکل خودکار انجام میده.
قرارداد های هوشمند، امکان‌ انجام تراکنش ‌های معتبر رو بدون دخالت شخص یا نهاد ثالثی فراهم می‌کنن و در واقع پروتکلی نرم افزاری هستن که برای تسهیل، تأیید و یا اجرای یک مذاکره و توافق به صورت دیجیتالی و الکترونیکی در نظر گرفته شدن. تاریخچه قرارداد هوشمند به سال 1994 میلادی بر می گرده. یک دانشمند علوم رایانه و رمز نگاری با نام نیک زابو (Nick szabo) در سال 1994 اصول و مبانی این کار رو ابداع کرد و شرح داد ولی در اون سال ها شرایط و بستر های پیاده سازی چنین ایده هایی وجود نداشت. بعد از روی کار اومدن بلاکچین، شرایط فراهم شد تا ایده قرارداد های هوشمند عملی بشه. 
همونطور که اشاره شد، قرارداد های هوشمند بر روی بلاکچین پیاده ‌سازی میشن و ویژگی اصلی بلاکچین هم توزیع ‌شده بودن اون هستش. فارغ از مسائل پیچیده فنی، وقتی یک قرارداد هوشمند روی بلاکچین ثبت میشه. نسخه هایی از اون بین اعضای شبکه یا همون نود ها به اشتراک گذاشته میشه. از همین رو جلوگیری از اجرای اون یا هر گونه دستکاری اطلاعات تقریبا غیر ممکنه چون که همه نود های بلاکچین اون رو اجرا می‌کنن، نه صرفا یک یا چند سرور متمرکز و مرکزی. 

فناوری های ارزهای دیجیتال

۰ بازديد

نوبت این رسیده تا در این قسمت از بررسی فناوری های ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد نحوه کار بلاک چین برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، فناوری بلاک چین نوعی پایگاه داده هست که اطلاعات در اون ذخیره و توزیع میشن و شما هر زمان که دوست داشتین، می تونین به این اطلاعات دسترسی داشته باشین. بهتره بدونین بلاک چین یا پایگاه داده فضایی هست برای ذخیره و نگهداری اطلاعات که توسط یه فرد یا سازمانی ایجاد و کنترل میشه. همچنین بلاک چین رو میشه شبکه ای محسوب کرد که عملکردی شبیه پایگاه داده داره ولی مرکزیت خاصی نداره و توسط هیچ نهاد یا مرکزی کنترل و مدیریت نمیشه و به صورت کاملا غیر متمرکز فعالیت می کنه.

جالب اینجاست که بدونین اطلاعاتی که در فناوری بلاک چین ذخیره و نگهداری میشن، تفاوت های زیادی با اطلاعات ذخیره شده در پایگاه های داده نیز دارن. در بلاک چین همه اطلاعات ذخیره شده بین همه کاربران شبکه انتقال ارز دیجیتال به اشتراک گذاشته میشه و این اطلاعات به هیچ عنوان قابل تغییر و یا حذف نیستن. به عبارت دیگه اطلاعات در بلاک چین داخل برخی بلاک ها ذخیره میشن که امکان دستکاری اون ها وجود نداره و این اطلاعات می تونن هر چیزی باشن و تنها به تراکنش ارزهای دیجیتال محدود نمیشن. نکته قابل توجه این هست که هر بلاک علاوه بر اینکه شامل اطلاعات زیادی هست، دارای هش نیز هست.

بهتره بدونین هش در بلاک ها به صورت گروهیی از کاراکترها وجود داره که برای ساخت اون از الگوریتم های خاص و ویژه ای استفاده میشه. همچنین هر بلاک بر اساس اطلاعاتی که در داخلش ثبت و ذخیره کرده، هش مربوط به خودش رو داره و این هش نماد اطلاعات درون اون بلاک هست. بهتره بدونین اگه حتی قسمت کوچیکی از اطلاعات تغییر کنه یا حذف بشه، هش به طور کلی عوض میشه و هش جدیدی جایگزین اون میشه.

متاورس چیست؟

۱ بازديد

در مقاله متاورس Metaverse چیست؟ نوبت به این رسیده پس از مطالعه و بررسی ارز های متاورس، شمارو با شرکت های فعال در حوزه متاورس اشنا کنیم. هیچ شرکتی نمی تونه دست تنها و به تنهایی متاورس رو بچرخونه. اما یه سری شرکت ها هستش که تلاش می کنن با ورود به موقع، سهم بیشتری در اینده داشته باشن که از جمله این شرکت ها می تونیم به شرکت اپل، گوگل، مایکروسافت و سونی به انجمن XR فیس بوک، کنسرسیومی اشاره کنیم.
البته این شرکت ها در حال رقابت هستن در عین حال همکاری نزدیکی هم با همدیگر دارن و هدفشان شکل‌دهی به آینده هستش. در واقع این شرکت ها مثلا؛ با توسعه یک موتور توسعه محیط‌ های سه بعدی، زمینه را برای پیشرفت Metaverse فراهم میکنن به منظور خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی مورد استفاده در متاورس‌ها در رشد این دنیای مجازی نقش دارن.

  • متا (Meta)

شرکت Oculus که هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت (Oculus Rift) را در سال 2012 عرضه کرده، به متا تعلق داره به عبارتی میشه گفت که متا، تا به امروز دستاوردهای مهمی در حوزه Metaverse داشته از جمله می تونیم به ساخت پیام‌رسانی منطبق با فناوری واقعیت مجازی که امکان تعامل همه جانبه را برای کاربران فراهم می‌کنه اشاره کنیم. پس به نظر میرسه که متا پرچمدار این حوزه هستش.

  • گوگل Google

شرکت گوگل تاکنون از طریق توسعه یک عینک واقعیت افزوده بسیار پیشرفته، یعنی گوگل گلس، تجربه عملی زیادی در این فناوری کسب کرده در نوامبر 2021 گوگل تصمیم گرفت بخش‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را تحت تیمی جدید در آزمایشگاه‌ های گوگل (Google Labs) سر و سامان بده. در حال حاضر تمرکز بیشتر شرکت گوگل روی اتصال کاربران به ترکیبی از دنیای دیجیتال و واقعی به وسیله آواتارهاست.

ارز دیجیتال چیست؟

۰ بازديد
در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال چیست؟ به معرفی و بررسی انواع ارزهای دیجیتال می پردازیم. حتما تا الان اسم ارزهای دیجیتال زیادی رو شنیدین. از بیت کوین و لایت کوین گرفته تا اتریوم و دوج کوین و رمز ارزهای کمتر شناخته شده ای مثل دش، آیکون و کاوا، همگی تنها جزو کوچیکی از این دنیای بزرگ هستن و روز به روز هم تعداد اون ها افزایش پیدا می کنه و هم شاهد ظهور پروژه های نوآورانه زیادی هستیم. همچنین بهتره بدونین که هر ارز دیجیتالی برای مونگاری در بازار باید بر اساس ویژگی های و کاربردهای خاص خودشون، محبوبیت وسرمایه کافی رو به دست بیارن.
ارزهای دیجیتال رو میشه به چند دسته طبقه بندی کرد. برای مثال هر ارز دیجیتالی یا جزو توکن ها شناخته میشه و یا یه کوین هست. به ارز دیجیتالی که بلاک چین مخصوص خودش رو داشته باشه، کوین گفته میشه، ولی بعضی از ارزهای دیجیتال هم وجود دارن که بر بستر بلاک چین پروژه های دیگه راه اندازی شدن و خودشون بلاک چین ندارن. به چنین ارزهای دیجیتال هم توکن گفته میشه. برای مثال بیت کوین نوعی کوین هست، ولی ارز دیجیتال بت به دلیل اینکه از بلاک چین اتریوم استفاده می کنه، توکن گفته میشه.
علاوه بر این، همه ارزهای دیجیتالی که بعد از بیت کوین عرضه بازار کریپتوکارنسی شدن، جزو دسته آلت کوین ها قرار دارن. اتریوم، کاردانو و دوج کوین آلت کوین هستن و یا بعضی از ارزهای دیجیتال هم وجود دارن که ارزش اون ها با گدشت زمان تغییر نمی کنه که بهشون استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ارزش ثابت گفته میشه، برای مثال تتر یه استیبل کوین هست که توسط دلار آمریکا پشتیبانی میشه. همچنین بعضی از ارزهای دیجیتال مثل بایننس کوین، سوشی سواپ و کریپتو دات کام کوین هم وجود دارن که مخصوص صرافی ها هستن و از اون ها برای کاهش کارمزد و مبادله بقیه ارزخای دیجیتال استفاده میشه. به این دسته از ارزهای دیجیتال هم ارزهای دیجیتال صرافی گفته میشه.

تاثیر حجم محتوا بر رتبه در گوگل

۰ بازديد

همونطور که گفتیم، موتور جستجوگر گوگل، محتوای پر حجم یا طولانی رو به محتوای کوتاه ترجیح میده و برای اون رتبه بالاتری رو در نظر می گیره. به همین دلیل اکثر سایت ها مقاله های طولانی رو منتشر می کنند تا در صفحه نتایج گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل، دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

• یکی از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی، شانس ایجاد بک لینک بیشتر هست. به این ترتیب، اگه قصد دارین برای توضیح یه موضوع خاص سه محتوای 300 کلمه ای تولید کنین، به جای اون، موضوع مورد نظر خودتون رو در یه محتوای 1000 کلمه ای بنویسین، ولی اگه قراره موضوعی رو بیان کنین که طولانی هست، بهتره موضوع رو در چند متن کوتاه تر با عنوان های مختلف بنویسین.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که خواننده وقت زیادی رو در سایت صرف مطالعه محتوای شما می کنه. بهتره بدونین این زمان با گوگل آنالیتیکس اندازه گیری میشه. زمان متوسط ماندگاری کاربران سایت رو میشه در بخش Audience Overview مشاهده کرد.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که امکان اشتراک گذاری اون بیشتره. اکثر کاربران مطالب طولانی رو دوست دارن و از این رو امکان اشتراک گذاری محتوای بلند توسط کاربران و مخاطبین سایت بیشتر هست.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که به همه سوالات مخاطبان پاسخ داده میشه. در این صورت دیگه لازم نیست که مخاطب در سایت های دیگه به دنبال پاسخ سوال های خودش باشه، چون تونسته در سایت شما به سوال های خودش جواب پیدا کنه.